Bejelentkezés

2013-ban tartottam néhány előadást a minőségfejlesztésről. Ezen előadások után a résztvevőkben fogalmazódott meg az az igény, hogy jó lenne folytatni az együttgondolkodást. Időközben ehhez a témakörhöz kapcsolódva tálaltam rá egy nagyon érdekes menedzsment szemléletre. Azok a szervezetek amelynek ezt bevezették, az első év során felezték a költségeiket és duplázták a bevételeiket. Ezt saját szakmánkra lefordíthatjuk úgy is, hogy vannak munkafolyamatok, melyeket fele idő alatt el lehet végezni úgy, hogy közben jellentősen bővülnek az erőforrásaink. És itt nem lehet kifogás, hogy "nincs idő", hiszen többek között éppen ezt a problémát fogjuk megoldani.

A civil társadalom jelenleg igen jelentős átalakulásban van. Sokan ezt ellehetetlenülésként élik meg, ami jól jelzi az alkalmazkodási képesség gyengeségét.

Egy ilyen átalakulás mindig kétesélyes. Ha észre sem vesszük, akkor könnyen vesztesek lehetünk. Ha látjuk, hogy mi történik és elé megyünk a változásoknak, akkor pedig megerősödve jöhettünk ki belőle. Ez lenne a legfontosabb cél, ezért kezdeményeztem ezt az alkalmat.

Röviden a tervezett műhelymunkáról.

  • Mi a probléma? +

    Válság van, mert változás van és ehhez a változáshoz nem tudunk alkalmazkodni. Folyamatosan tapasztaljuk, hogy egyre kevesebb az erőforrás. Munkavégzésünk eredménye és hatása egyre kisebb. Sok veszteség jelenik meg a folyamatokban… de ezeket gyakran észre sem vesszük, hiszen csak a megszokott rutinok alapján járunk el... Sokat dolgozunk de gyakran mégis kicsik az eredmények és a hatások… Máshogy mást kell csinálni! De mit és hogyan?
  • Mi a cél? +

    Együttgondolkodó műhely létrehozása, ahol a tagok: megismerik, elemzik és kipróbálják a hatékonyságnövelő szemléletmódot és azok eszközeit, mérik az eredményeket, dokumentálják a folyamatokat. Vagyis közösen keresik meg, tárják fel és tanulják meg használni a jelenlegi körülmények között hatékony folyamat vezető (menedzsment) eszközöket. Mindezt úgy, hogy az emberi tényezőt fontosnak tartva ügyelnek a módszerek ember- és közösségközpontú bevezetésére.
  • Mi NEM a műhely? +

    Nem tanfolyam, ahol a tapasztalt oktató megmondja a megoldást. Nem passzív “hallgatói” jelenlétre épülő találkozás. Vagyis nem kötelező, letudandó fejtágító tanfolyam.
  • Mi akkor a műhely? +

    Egy tanulókör. Olyan emberek találkozó helye, akik számára a megfogalmazott célok és témák hívószavai fontosak, mert megoldást keresnek ezekre a problémákra. Ezért a műhelymunka elsősorban a megoldáskeresés, a megtapasztalás és a tapasztalat-megosztás terepe és eszköze.
  • Kinek NEM szól? +

    Aki kész válaszokat akar kapni. Aki fél a változástól. Aki bizonytalanságnak tartja azt, ha egy probléma megoldás keresése közben több utat is keresünk, bejárunk és értékelünk.
  • Kinek szól? +

    Aki szereti a munkáját és szeretné ezt hatékonyabban végezni. Aki úgy gondolja, hogy kevesebb energiával is el lehet érni nagyobb eredményeket. Aki szereti az új kihívásokat, a járatlan utakat.
  • Módszerek +

    Rövid előadás egységek. Nagycsoportos strukturált beszélgetés. Csoportmunkában történő témafeldolgozás. Tapasztalatok gyűjtése, megosztása. Mérés, dokumentálás.
  • Milyen eredmény várható? +

    Bármilyen hihetetlen, de korszerű módszerekkel ugyanazon munkamennyiség fele annyi idő alatt jelentősen több erőforrás bevétellel is elvégezhető. Vagyis, akkor eredményes és hatásos az együttlétünk, ha egy adott munka megvalósítási ideje úgy csökken jelentősen (30-40-50…%-al), hogy közben egyre több erőforrással fogunk rendelkezni.
  • Mire ne számíts? +

    Egy ilyen átalakulási folyamat nem egy-két megbeszélés eredménye, hanem ennél jóval hosszabb folyamat. Ha a fentebb jelzett folyamat első eredményei néhány hónap elteltével már jelentkeznek, akkor jó úton vagyunk. Ehhez azonban olyan csapatra van szükség, akik akarják a változást, mert van jövőképük. És ez a jövőkép a dinamikus fejlődésről és növekedésről szól. Ha szeretnél egy ilyen csapat tagja lenni, akkor jelentkezz!
  • A tandíjról... +

    ...merthogy semmi nincs ingyen! A tandíjat nem pénzben, hanem erőforrásban mérjük. Vagyis úgy korrekt az együttműködés, ha mindenki legjobb tudása szerint beleadja a munkáját a közös tevékenységbe. Tehát, mivel ez nem tanfolyam, ezért nem tudunk passzív hallgatókat fogadni. Az aktív jelenlét, a foglalkozások során közösen meghatározott feladatok teljesítése, mérése, dokumentálása kulcsfontosságú része a közös munkának.
  • Kiegészítő inormációk +

    A műhelymunkába online felületen bekapcsolódik Vágvölgyi Gusztáv facilitátor, aki ma hazánk egyik legfelkészültebb szervezetfejlesztő szakembere. A közösségi vállalkozás területén a csapata által elindított változások szakmánk számára is példaértékűek. A részvételi létszám limitált. Minimum 8, optimálisan 16 fő. Tehát, ha komolyan gondolod, akkor most jelentkezz, mert nem fogok több üzenetet küldeni és ha halogatod a döntést, akkor könnyen elszállhat ez a lehetőség. Ez a meghívó ugyanis a "korai elfogadóknak" és nem a "lemaradóknak" szól.
  • Jelentkezési lap +

    Jelenleg nem lehet jelentkezni. Amennyiben érdekel a képzés, írj az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.
  • 1

 

 

A műhely az Életfa Kulturális Alapítvány és a Kecskeméti Gábor Kulturális Központ együttműködésében valósul meg.