Bejelentkezés

Az életmód változásának következtében a tárgyak döntő hányada, melyeket ma kézműves termékekként ismerünk, elvesztette funkcióját, szuvenírré vált. Így mivel nincs szerepe a társadalom mindennapi életében, nem szükséges, korlátozott az értékesítés lehetősége. Különösen úgy, hogy az ajándéktárgyak piacát is elárasztották az alacsony minőségű tömegtermékek. A minőségi különbség kommunikálására vannak próbálkozások, azonban ezek mérsékelten hatásosak.

 

Mindezek következtében a Magyarországon és a határon túli területeken élő, a hagyományos magyar kultúra értékeit őrző kézművesek, mezőgazdasági termelők és feldolgozók, valamint az őket összefogó és segítő szervezetek számos nehézséggel küzdenek.

A mai korban, amikor a médián keresztül sosem látott mennyiségben érik az embereket a vizuális ingerek, a hagyományos kulturális értékek megjelenítése minőségben messze elmarad a versenytársaktól és a saját lehetőségeiktől is. A hagyományokat őrző termékelőállítók mesterien értenek saját szakterületükhöz, azonban nincs kapacitásuk és korszerű ismereteik sem a termékeik értékesítését, így a fenntarthatóságukat szolgáló vizuális megjelenítési lehetőségekről.

A hagyományos kulturális értékek megmaradását segítő és a termékelőállítókat összefogó szervezetek alig rendelkeznek az innovációhoz és korszerű vizuális megjelenítést segítő ismeretekkel. Szerepük sok esetben arra korlátozódik, hogy pályázati források bevonásával és rendezvények szervezésével igyekeznek lehetőségeket teremteni tagjaik számára. Az évtizedek óta zajló tendenciákból látható, hogy ez nem elegendő a fenntarthatósághoz.