Bejelentkezés

A 2013-ban készült Mesterségem címere – a használható hagyomány, a népi kézművesség stratégiája c. felmérés többek közt a következő gyengeségeket és veszélyeket fogalmazza meg SWOT analízisében:

 

  • A minőségi és kezdő vállalkozások létrejöttének ösztönzésének, és fennmaradásuk segítésének hiánya
  • A hiteles, értékes, magas élőmunka igényű termékek kiszorulása a piacról
  • A népi kézművességgel foglalkozó mesterek egy része nem piacképes, vállalkozásukat képtelenek fenntartani
  • Kezdő vállalkozások tőke és a piac hiánya miatt nem tudnak fennmaradni
  • A jelenleg még élő, európai szinten is egyedülálló tudás folyamatosan elvész, visszaszorul mint közösségépítő és gazdasági tényező
  • A népi kézművesség általános társadalmi megbecsültsége főleg az ismeretek és a megfelelő marketing hiánya miatt még mindig alacsony
  • PR és marketing a szükséges fedezet hiányában alacsony színvonalú vagy nincs, a közmédiának pedig ritkán témája a népi kézművesség
  • Színvonalas, piacképes termékek marketingje, piacra jutása, bemutatása, csomagolása nem megoldott

Az alkotóknál és a menedzsment szakemberek körében a szükséges új tudások hiánya. (marketing, számítógépes ismeretek, pályázatírás, stb.) jelentős