A zárótanulmányt előkészítő műhelymunkák alkalmával első lépésként meghatároztuk a tanulmány központi témáját, vagyis a népművészet fogalmát, a népművészet jelentés tartalmának átalakulását a XIX., XX., és XXI. század folyamán, a népművészet és kézműves mesterségek átjárhatóságát,  a forma-, a díszítő motívumok üzenethordozó jellegének korszerűségét, egyes tárgyak eltűnését, mások megjelenését az életmód változás miatt, az innovatív folyamatokat, a hagyomány és funkcionális fenntarthatóság, a vizuális kultúra megjelenítése a marketing tevékenységben, melyek megjelennek a vizsgált vállalkozásoknál, szervezeteknél, amiket a tanulmányutak és Jó gyakorlatok összeállításának alkalmával vizsgáltunk.

Első lépésként meghatározzuk a hagyományos kézműves termékek fogalmát, mely szempont szerint vizsgáljuk a kutatási munka folyamán. Hagyományos kézműves terméknek nevezzük azt a terméket, amely kötődik a népművészet [(A népművészet tágabb értelemben valamennyi népművészeti ágazat (népköltészet, népzene, népi tánc, díszítőművészet, népviselet) elnevezése; szűkebb értelemben tárgyak művészi megformálása. (*). ] valamely ágazatához, olyan kézműves termékek előállítása, mely kötődik az egykori népi életformához, alapanyaga természetes anyag, teljesen vagy részben kézi előállítással készül.