A tanulmányút, illetve a jó gyakorlatok alkalmával vizsgált kézművesek tevékenységét, termékeit az alábbi szempontok szerint vizsgáltuk:

  • termékei (tárgyi, szellemi) miben kötődnek a népi kultúrához
  • vizuális kommunikáció - tárgyi megjelenítésében esztétikum és funkció szerves egységet alkot
  • kultúra és közösség erősítő funkciója
  • termékek funkcionalitása a mai korban, igazodás a vásárlói követelményekhez
  • innovációs folyamatok, innovatív termékek (cégfejlesztésben, termékfejlesztésben)
  • marketing ismeretek és azok használata  

A tanulmányutak alkalmával tapasztalt erősségek és hiányosságok a kézműves termékek előállítási folyamatában, körülményeiben és termék prezentációban.

A hangsúly minden esetben a vizualitás területét érintette. Egyrészt az adott termék megjelenését, másrészt a megjelenítését vizsgáltuk. A vizuális kommunikáció kulturális alapfunkció, amelynek sok egyéb szakmai  kifutása jelenhet meg. 

A vizuális kommunikáció fejlesztése a kézműves kultúra társadalmi presztízsét erősíti. Ez pedig a kézműves közösség tudatos fejlődését, a szektor fejlesztését szolgálja.