A 2013-ban készült Mesterségem címere – a használható hagyomány, a népi kézművesség stratégiája c. felmérés többek közt a következő gyengeségeket és veszélyeket fogalmazza meg SWOT analízisében:
- A minőségi és kezdő vállalkozások létrejöttének ösztönzésének, és fennmaradásuk segítésének hiánya
- A hiteles, értékes, magas élőmunka igényű termékek kiszorulása a piacról
- A népi kézművességgel foglalkozó mesterek egy része nem piacképes, vállalkozásukat képtelenek fenntartani
- Kezdő vállalkozások tőke és a piac hiánya miatt nem tudnak fennmaradni
- A jelenleg még élő, európai szinten is egyedülálló tudás folyamatosan elvész, visszaszorul mint közösségépítő és gazdasági tényező
- A népi kézművesség általános társadalmi megbecsültsége főleg az ismeretek és a megfelelő marketing hiánya miatt még mindig alacsony
- PR és marketing a szükséges fedezet hiányában alacsony színvonalú vagy nincs, a közmédiának pedig ritkán témája a népi kézművesség
- Színvonalas, piacképes termékek marketingje, piacra jutása, bemutatása, csomagolása nem megoldott
Az alkotóknál és a menedzsment szakemberek körében a szükséges új tudások hiánya. (marketing, számítógépes ismeretek, pályázatírás, stb.) jelentős