PROGRAMVÁLTOZÁS! A KONFERENCIA MEGRENDEZÉSÉT 2020. ELSŐ NEGYEDÉVÉRE HALASZATJUK!
Szeretettel hívunk és várunk következő eseményünkre, az Alkotópedagógia - Maker konferenciára, ahol be kívánjuk mutatni azt a pedagógiai és közösségi modellt, amely a kreativitásra, a kritikus gondolkodásra, az együttműködésre és a hatékony kommunikációra épül.
Mindezt olyan környezetben tesszük, amely a kreatív alkotásra, értékteremtésre épül. Új típusú közösségi teret hoztunk létre. Olyan helyet, ahol az innováció, az ötlet megvalósítása a legfontosabb feladat. Ez az új típusú közösségi tér az un. makerspace – alkotótér, ahol gyerektől a felnőttig mindenki tapasztalati úton, felfedezve tanul.
Helyszín: KOLLABOR Természettudományos Élményközpont, Békéscsaba, Kiss Ernő u. 3 (A Békés Megyei Könyvtár épületében a Csabagyöngye felőli bejárat felől)
Időpont:
- kezdés 2019. november 29-én pénteken 10 órakor
- zárás 2019. november 30-án szombaton14 órakor
Program:
Péntek – Az alkotópedagógia és a maker kultúra napja
10.00 – 12.00
-
- Köszöntők
-
- Kreatív ipar és kulturális gazdaságfejlesztés
Előadó az EMMI részéről felkérve
- Kreatív ipar és kulturális gazdaságfejlesztés
-
- Magyarország készülő kreatív ipari stratégiájának célrendszere, területei
Előadó az ITM részéről felkérve - A KOLLABOR mint alkotópedagógiai labor – az elmúlt év eredményei, hatásai, módszerei…
Előadó Koszecz Sándor, az Életfa Kulturális Alapítvány elnöke, a KOLLABOR projekt projektvezetője
- Magyarország készülő kreatív ipari stratégiájának célrendszere, területei
12.00 – Szünet
12.30 – 13.30
-
- Az iskola a közös alkotás helye
Előadó: Pontyos Tamás, pedagógus, szervezetfejlesztő
- Az iskola a közös alkotás helye
-
- Cél, tartalom, módszer az alkotópedagógia rendszerében
Előadó: Henn Péter, a Creascola iskola alapítója
- Cél, tartalom, módszer az alkotópedagógia rendszerében
13.30 – Szünet
14.00 – 15.30
-
- Make! Közösségvezérelt könyvtárak – követhető-e a külföldi gyakorlat?
Előadó: Koreny Ágnes, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár igazgatóhelyettese
- Make! Közösségvezérelt könyvtárak – követhető-e a külföldi gyakorlat?
-
- Maker kultúra a szilícium völgyben
Előadó: Kiss Gábor, az ENVIENTA alapítója
- Maker kultúra a szilícium völgyben
15.30 – Szünet
16.00 – 18.00
-
- Makerspace Workshop és bemutatók a KOLLABOR-ban
18.00 – 21.00
-
- Állófogadás – koccintás… – vacsora…
-
- Szállás a környékbeli szállodákban
Szombat
Az alkotópedagógiára épülő “maker kultúra” napja – azoknak akik komolyan gondolják és a következő lépést tervezik
9.00 – 10.00
-
- Gondolatébresztő kiselőadások 10-10 percben
- Hogyan éri el az ausztriai Werkschulheim Felbertal szakgimnázium a prémiumkategóriás vizsgaremeket, ha az ismeretátadás csupán harmadik a sorban? –
- Henn Péter, Pontyos Tamás
- Hogyan tévedjük sikeresre magunkat? – Esettanulmány egy gördeszka kapcsán a tapasztalati tanulásról –
- Dávid Márk
- Hogyan indítsunk el egy alkotó teret, ha nincs tőkénk? – Avagy hogyan tesszük dobozos termékké a makerspace-t? –
- Dávid Márk – Henn Péter – Koszecz Sándor
- Hogyan terjedhetne el a maker kultúra és az alkotópedagógia meglévő intéményhálózat partnerségével? – Avagy hol vannak az akadályok, kihívások és lehetséges sikerpontok – a terjeszkedés lehetséges lépései… –
- Koreny Ágnes
- Hogyan jöhetne létre egy innovációs alkotó és gyártó hálózat az open source (nyílt forrású) technológiák segítségével? – Az ENVIENTA platform
- Kiss Gábor – Veres József
- Hogyan éri el az ausztriai Werkschulheim Felbertal szakgimnázium a prémiumkategóriás vizsgaremeket, ha az ismeretátadás csupán harmadik a sorban? –
- Gondolatébresztő kiselőadások 10-10 percben
10.00 – 11.00
-
- Wordcafe 2×30 perces forgással – Témaasztaloknál kiscsoportos beszélgetések
11.00 – 12.00
-
- Vélemények, megjegyzések, javaslatok – visszacsatolás és összegzés a témaasztalos megbeszélésekre
12.00 – 14.00
-
- Közös ebéd és zárás
Egy éve nyitottuk meg a KOLLABOR Természettudományos Élményközpontot Békéscsabán. Az eltelt időszakban közel négyezer diákot vontunk be élménypedagógiai szakköreinkbe. Olyan érzékenyítő foglalkozásokat tartunk, amelyek hatással vannak a diákok attitűdjeire és nyitottá válnak az új ismeretek felfedezésre.
Hisszük, hogy a tanulás belső motiváció által a felfedezés eszköze. Ehhez azonban meg kell változtassuk saját attitűdjeinket is. Mást kell tennünk máshogyan. Az alkotó, élménypedagógia erről a másságról szól. Arról, hogy hogyan lehet a XXI. század nagyon gyorsan változó kihívásaira felkészíteni gyermekeinket, és voltaképpen magunkat is.