Bejelentkezés

  1. Orosházi szappan KFT.

Az Orosházi szappan kft. kézműves szappant állít elő, nagyszülőktől örökölt műhelyben, hat generáció óta készít szappant. A jelenlegi receptet Fehér László szappanfőző mester 80 éves tapasztalata alatt fejlesztette ki.

Termékeik jellemzői: természetes, környezetbarát, ajándéktárgyként is ajánlott. Fejlesztésük, hogy nem csak kézi, hanem gépi mosásra is alkalmas.

Erőssége:

  • erőss kötődése van a hagyományokhoz    

     igazodik a mai trendhez, a kézműves termékek iránti érdeklődéshez. Tapasztalatunk szerint minőségi termékeket állít elő, nagy skála termékkel rendelkezik, a nagyszülőktől örökölt termékskálát (mosdószappan, háziszappan) kibővítették a mai követelmények, irányzatok szerint: különböző gyógynövényekkel kombinált gyógyszappanok, autómata mosógépben használható mosószerek.

  • Az ügyvezető nagy szakmai hozzáértéssel mutatja be az előállítási folyamatokat, a műhelyt és a termékeket.

 

A tanulmányút, illetve a jó gyakorlatok alkalmával vizsgált kézművesek tevékenységét, termékeit az alábbi szempontok szerint vizsgáltuk:

  • termékei (tárgyi, szellemi) miben kötődnek a népi kultúrához
  • vizuális kommunikáció - tárgyi megjelenítésében esztétikum és funkció szerves egységet alkot
  • kultúra és közösség erősítő funkciója
  • termékek funkcionalitása a mai korban, igazodás a vásárlói követelményekhez
  • innovációs folyamatok, innovatív termékek (cégfejlesztésben, termékfejlesztésben)
  • marketing ismeretek és azok használata  

A tanulmányutak alkalmával tapasztalt erősségek és hiányosságok a kézműves termékek előállítási folyamatában, körülményeiben és termék prezentációban.

A hangsúly minden esetben a vizualitás területét érintette. Egyrészt az adott termék megjelenését, másrészt a megjelenítését vizsgáltuk. A vizuális kommunikáció kulturális alapfunkció, amelynek sok egyéb szakmai  kifutása jelenhet meg. 

A vizuális kommunikáció fejlesztése a kézműves kultúra társadalmi presztízsét erősíti. Ez pedig a kézműves közösség tudatos fejlődését, a szektor fejlesztését szolgálja.

A zárótanulmányt előkészítő műhelymunkák alkalmával első lépésként meghatároztuk a tanulmány központi témáját, vagyis a népművészet fogalmát, a népművészet jelentés tartalmának átalakulását a XIX., XX., és XXI. század folyamán, a népművészet és kézműves mesterségek átjárhatóságát,  a forma-, a díszítő motívumok üzenethordozó jellegének korszerűségét, egyes tárgyak eltűnését, mások megjelenését az életmód változás miatt, az innovatív folyamatokat, a hagyomány és funkcionális fenntarthatóság, a vizuális kultúra megjelenítése a marketing tevékenységben, melyek megjelennek a vizsgált vállalkozásoknál, szervezeteknél, amiket a tanulmányutak és Jó gyakorlatok összeállításának alkalmával vizsgáltunk.

Első lépésként meghatározzuk a hagyományos kézműves termékek fogalmát, mely szempont szerint vizsgáljuk a kutatási munka folyamán. Hagyományos kézműves terméknek nevezzük azt a terméket, amely kötődik a népművészet [(A népművészet tágabb értelemben valamennyi népművészeti ágazat (népköltészet, népzene, népi tánc, díszítőművészet, népviselet) elnevezése; szűkebb értelemben tárgyak művészi megformálása. (*). ] valamely ágazatához, olyan kézműves termékek előállítása, mely kötődik az egykori népi életformához, alapanyaga természetes anyag, teljesen vagy részben kézi előállítással készül.

A fenntartási kötelezettségek közül az online felület működtetése olyan mértékű anyagi forrást igényel, melynek előteremtése biztonságosan megoldható az Alapítvány számára, ez látható az előző évek gazdálkodási adataiból és a számos szakmai honlap alapján, melyeket az Alapítvány működtet. Mivel az Alapítvány tevékenységei közt kiemelt helyen szerepel szakmai honlapok működtetése (lásd a pályázó bemutatásánál), ezért ezt a vállalást biztonsággal és magas színvonalon tudja megoldani.

A partnerekkel történő szakmai együttműködés fenntartása szintén minimális pénzügyi forrást igényel, hiszen az eddigi együttműködések és a projekt során még magasabb szintre kerülő közös munka nagyrészt online munkamódszerekkel történik, melyben minden szervezet megfelelő tapasztalatokkal rendelkezik.

Minden együttműködő szervezet jelentős szakmai múlttal rendelkezik, számos projektet valósítottak meg gond nélkül és jelen projekt után is terveznek további támogatási forrásokat bevonni az együttműködés folytatása érdekében.

A projekt fő célja, hogy a program során létrejövő szakmai tartalmak és a közös szakmai programok során továbbképzett szakértők hozzájáruljanak térségükben a kézműves termékek nagyobb eséllyel érvényesüljenek a piacon, így az ezekkel foglalkozó szakemberek, szervezetek fenntarthatósága javuljon, hozzá tudjanak járulni a kulturális értékek fennmaradásához, továbbörökítéséhez.

Mivel az együttműködő partnerszervezetek a saját térségükben nagy múlttal rendelkező ernyőszervezetként fogják össze a témával foglalkozó szakembereket, ezért a projekt eredményeit széles körben hatékonyan tudjuk terjeszteni az érdekeltek körében.

Az átadásra kerülő korszerű szervezetfejlesztési és vizuális megjelenítési technikák mind a szolgálják, hogy a kulturális örökség területén dolgozó szakemberek és szervezetek a modern piaci körülmények közt életképesebbek legyenek, egyre több embernek tudjanak megélhetést biztosítani, növekedjen társadalmi rangjuk.

A kidolgozásra kerülő szakmai ajánlás további fejlesztések alapját fogja szolgálni, annak érdekében, hogy a kipróbált és bevált módszerek beépülhessenek a szakterület képzési rendszereibe, továbbképzések tematikáiba.

A fentiek hozzájárulnak tehát a projekt hosszú távú hasznosulásához is, hiszen a tapasztalatok alkalmazása nem fejeződik be a fenntartási időszak végén.

Alkategóriák